Components Mission of Accounting and Management Schools of Public Universities
Abstract
Public state universities of Mexico have an explicit mission and almost all of their business school accounting or administration schools normally grouped in the same faculty have their own mission, the purpose of which is to be the frame of reference to guide the priority decisions that are made within of the institutions. This research, is a systematic study analyzing the mission statements defined by the same institutions, to answer the research questions: about What are the components of the mission statements of the business schools of Public Universities in Mexico? The relevant components and/or statements referred to in the mission statement of these schools are identified through content analysis and categories are subsequently established, using analytical coding to identify the concepts that share or differentiate the institutions in relation. with its mission. Identifying four interrelated categories: Institutional Principles related to identity, context, attributes and institutional values; Purpose, related to ends that are trying to reach through development expressed in various aspects that the institutions consider important; Formation related to the professional profile and Process with the generation, application and diffusion of knowledge, highlighting the isomorphism that missions present in their statements.This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Con el propósito de promover el desarrollo y divulgación de la investigación en educación en América Latina, en La Revista Iberoamericana de Contaduría, Economía y Administración (RICEA) se adhirió a la Iniciativa de Acceso Abierto de Budapest, por lo que se identifica como una publicación de acceso abierto. Esto significa que cualquier usuario puede leer el texto completo de los artículos, imprimirlos, descargarlos, copiarlos, enlazarlos, distribuirlos y usar los contenidos para otros fines. Las licencias Creative Cummons, permiten especificar los derechos de uso de una revista de acceso abierto disponible en Internet de tal manera que los usuarios conocen las reglas de publicación.
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado